Monday, January 24, 2011

apa-apa je la bro!

I have gone through cursemalay blog for a long time and i really admirer the blogger point of view in political view, in daily life and in religion also an whatsover. He is not only just simply mumbling, mengarut tak tentu hala..ikot logik akal dan Islam jugak....what i can say here fuhhhhhh...Aku bukan seorang Muslim yang baek for at least aku try to be one..I done sins, tak bole lari dari buat dosa but I'm not proud of it and I repent (eh mesti la aku pon takot akhirat jugak nanti) tapiiiii apapasal susah sangat kita nk avoid dari buat dosa??

For instance, keluar pegi dating....of course la nk pegang-pegang(maksud aku pegang tangan,peluk bahu,peluk pingang) aku bukan nk agree but I am opposed it, even aku pon buat..aku tak cakap aku baek dan aku tak bangga ok? tapi susah sangat nak avoid..dah ada awareness ne tapi buat jugak...hurmmm as conclusion diri tak cukup kuat sebab setan banyak duk bertengek atas kepala..Pasal sembahyang pulak.YES! aku sembahyang cukup 5 waktu...ok! cukup 5 waktu tu doesnt means u are holy or dah cukup beriman. sembahyang tunganglangang, baca surah power2 pungpangpunpang pastu abes..kira hebat la tu..cukup iman?NO! aku sembahyang sebab Allah.truly niat sebab Allah..tapi maybe sebab setan ne byk sangat bole pulak time sembahyang tu aku terpikir benda laen...demmit!..dah kira batal tu sembahyang aku...memang dugaan banyak betol..time rilex2 ne tak de plak idea nak mengarut...sembahyang kira doa jugakkan??itu sebab dalam aku diserabut oleh setan lahanat aku cuba jugak la bca Fatihah elok2 pastu memang aku apply betol bacaan duduk antara dua sujud tu siap bwk ke doa lagi.hehehe..

Pikir-pikir balik terok jugak aku ne..tapi semoga Allah lindungi aku,kaum kerabat aku. keturunan aku dan orang yang aku sayang dari benda-tak elok....sebenarnye incik acap cakap nak berubah, bertaubat la senang cite...Alhamdulillah lah kan..all the best for u la..tapi jangan sekerat jalan pulop...aku tawu sebab kenapa life dya mcm tu..well from broken family..senang orang cakap, broken family cannot be a reason why we are parting from the path that we should be..macam orang Islam pegi tapi clubbing(understanding aku sendiri la).dya ada masalah agak teruk juga.stress.orang pon akan cakap kalau stress pegi amek sembahyang pastu sembahyang.tapi dya buat ikot cara lain iaitu partying...best tu party,aku pon suka.hehe..ok enuff the crap..
main point sekarang ni ialah senang je hang cakap..hang lalui ke ape dya lalui...ok tak! Family aku sangat best.Mak bapak aku alim. mak aku kuat membebel tapi kekadang lawak jugak..bapak aku lagi la lawak suka mengarut sana sini..tapiii not every family perfect. Iman tidak dapat diwarisi betol? yup. semua depends on us...i'm only human and I am trying to change for better person...

kita sembahyang bukan nak menunjuk ok..aku tak suka betol bila orang yang dah buat silap ne pastu cakap at least aku sembahyang, at least aku pakai tudung, even aku tak pakai tudung aku dress up super seksi aku tak zina..weyyy come on la dont be a denial...for myself,aku sendiri, aku pakai tudung tapi mulut jahat juga and aku tak bangga!!!!buat apa nak bangga..aku taw itu salah.tapi tade la aku nak hipokrit plak...(Ini suma pesan untuk diri sendiri)

Lagi satu, meluat betol la aku dengan forum KPMIM ne..duk chating apa tataw.dah la tadak sorang pon membe aku..nak ja aku delete..

1 comment: